2/6/10

«Σπάμε τα στερεότυπα με τη φωτογραφία ενός εύζωνα στην αφίσα»


πηγή
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=168734

Η φράση «Είμαστε παντού», δίπλα στη φωτογραφία ενός εύζωνα, επίλεκτου δηλαδή Ελληνα στρατιώτη, συνθέτει την αφίσα του φετινού «Athens Pride», του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας της Αθήνας.

Η επιλογή ενός εθνικού συμβόλου στην αφίσα για τη γιορτή των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανσεξουαλικών πολιτών δεν είναι τυχαία. Οι δύο καλλιτέχνες (ένας γραφίστας κι ένας φωτογράφος) την εμπνεύστηκαν θέλοντας, όπως λένε οι διοργανωτές του φεστιβάλ, να επικοινωνήσουν σ' ένα ψύχραιμο, καλιεργημένο και δημοκρατικό κοινό ότι τα σύμβολα ενώνουν και ότι οι γκέι και αμφισεξουαλικοί πολίτες μοιράζονται τα ίδια σύμβολα, τις ίδιες αγωνίες και τις ίδιες ελπίδες με την υπόλοιπη κοινωνία, επειδή, ακριβώς, βρίσκονται παντού και δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους καθημερινούς ανθρώπους που βλέπει ο καθένας μπροστά του.

Η αφίσα του «Athens Pride» έχει προκαλέσει όμως και το μίσος, κυρίως εθνικιστικών κύκλων, που με δημοσιεύματά τους στο Διαδίκτυο αποκαλούν τους ομοφυλόφιλους «ψυχασθενείς», «ανώμαλους» και «αποβράσματα της κοινωνίας που αμαυρώνουν τα ιερά σύμβολα του έθνους», ενώ οι πιο ακραίοι από αυτούς απειλούν ότι «θα χυθεί αίμα» στην παρέλαση του Σαββάτου.

Οι διοργανωτές του Athens Pride αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία τις αντιδράσεις και λένε: «Η τέχνη δεν είναι πάντα διακοσμητική. Η αφίσα του Athens Pride είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς η τέχνη μπορεί να αποκτήσει πολιτική διάσταση και να καταπολεμήσει τη θεσμική και μη ομοφοβία, να συμβάλει στη διεκδίκηση της ισότητας».

Η επιλογή του εύζωνα και του συνθήματος «Είμαστε παντού» στην αφίσα επιχειρεί, όπως σημειώνεται, να ανατρέψει τα στερεότυπα που θέλουν τους γκέι άντρες κομμωτές και τις γυναίκες οδηγούς νταλίκας. Αντιδρά, επίσης, στη στενότατη εικόνα που αναμασούν αρκετά ΜΜΕ και οι φτηνές τηλεοπτικές σειρές, στην κοινωνική σιωπή που θέλει τους ομοφυλόφιλους ανύπαρκτους και στη στάση της Πολιτείας που διαιωνίζει τη διάκριση.

«Είμαστε τ' αδέλφια σας και τα παιδιά σας. Κάποιες και κάποιοι από εμάς είμαστε και οι γονείς σας, συνάδελφοι, γείτονες, έφηβοι, συνταξιούχοι, κομμουνίστριες, δεξιοί, ανένταχτες αναρχικοί, φιλελεύθεροι, σοσιαλίστριες. Είμαστε και κομμωτές και οδηγοί νταλίκας όπως και βουλευτές και μετανάστριες, καθηγητές, στρατιωτικοί, αστυνομικίνες, άνεργοι, εργάτες και εργοδότριες», συμπληρώνουν.

Τέλος, όσον αφορά την κατηγορία περί «βεβήλωσης» των ιερών συμβόλων, η Αντρέα Γκίλμπερτ από το Athens Pride αναρωτιέται: Γιατί δεν ενοχλείται κανείς όταν κάποιος ντύνεται τσολιάς για να πουλήσει μπριζόλες στην ταβέρνα; Και εξοργίζεται μόνον όταν οι γκέι χρησιμοποιούν το ίδιο σύμβολο για να διεκδικήσουν, μάλιστα, ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους πολίτες;
Γ.Ε.ΚΑΡ.
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget