5/11/10

Ηλίας Χατζούδης



Ηλίας Χατζούδης

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα το 1982. Παρόλο που σπούδασε γραφιστική εργάζεται σαν free lancer εικονογράφος συνεργαζόμενος με περιοδικά, διαφημιστικές εταιρίες και καλλιτέχνες στην Ελλάδας και το εξωτερικό. Το 2007 εκδόθηκε στις Ηνωμένες πολιτείες το πρώτο του βιβλίο-άλμπουμ “Digital Divas – Elias Chatzoudis” στους επόμενους μήνες θα βγει το δεύτερο βιβλίο του με pinup girls από την περίοδο 2008-2010 με τίτλο “Whoops! The Art of Elias Chatzoudis”. Ενώ πριν λίγο καιρό βγήκε στην ελληνική αγορά μια σειρά με σέξι κορίτσια αρωματικά για το αυτοκίνητο. Αν και νέος θεωρείται από τους καλύτερους pinup artist του κόσμου. Είναι εκνευριστικά απλός και προσιτός και αν και δεν το θεωρεί απαραίτητο δεν έχει κανένα πρόβλημα να παραδεχτεί το ότι είναι ένας gay καλλιτέχνης.

1. Από μικρός πιστεύεις ότι είχες κλήση στην εικονογράφηση ή το ανακάλυψες στην πορεία; Και αφού σπούδασες γραφιστική πως προέκυψε η ασχολία σου με την εικονογράφηση;
Σίγουρα από μικρός ήθελα να ασχοληθώ με το σχέδιο, πάντα ζωγράφιζα και έβλεπα στο δημοτικό πως αυτά που σχεδίαζα ήταν καλύτερα από τα άλλα παιδάκια της ηλικίας μου. Στο γυμνάσιο ήταν ακόμη πιο έντονη η επιθυμία μου να σχεδιάζω. Έτσι τελειώνοντάς το αποφάσισα να γίνω γραφίστας. Ήταν σχετικά κοντά σε αυτό που ήθελα. Τότε δεν γνώριζα πως μπορώ να σπουδάσω εικονογράφηση μιας και όπου το έλεγα άκουγα την φράση «τι; ζωγράφος θα γίνεις;». Δούλεψα για αρκετό καιρό σαν γραφίστας σε εφημερίδα και δημιουργικά γραφεία αλλά σε ένα από αυτά ανακάλυψα πως μπορώ να βγάλω χρήματα κάνοντας αυτό που μου αρέσει περισσότερο, να σχεδιάζω. Έτσι αποφάσισα να γίνω ελεύθερος επαγγελματίας εικονογράφος χωρίς να πάω σε κάποια σχολή ή κάτι τέτοιο, είμαι τελείως αυτοδίδακτος.

2. Τι χρειάζεται να έχει ένας καλλιτέχνης για να ξεχωρίσει σε μια τόσο δύσκολη αγορά με τον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει;
Νομίζω πως αυτό που χρειάζεται είναι να έχει ένα δικό του στυλ. Δηλαδή βλέποντας ο οποιοσδήποτε την δουλειά του σε ένα περιοδικό να ξέρει χωρίς να δει όνομα ή υπογραφή πως είναι δικό του. Δηλαδή να είναι αναγνωρίσιμος. Αυτό δεν γίνεται έτσι εύκολα, χρειάζεται καιρός. Θα πρέπει να δίνει ποιότητα και όχι «πασαλείμματα» του τύπου «για τόσα που παίρνω μια χαρά είναι κι αυτό». Φυσικά θα πρέπει να έχει και τύχη, χωρίς αυτήν όσο καλός και να είσαι δεν καταφέρνεις τίποτα.

3. Ηλία αν και είσαι γκέι εντούτοις βλέπουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των έργων σου είναι γυναίκες; Γιατί συμβαίνει αυτό;
Δεν ξέρω ακριβώς. Δεν νομίζω πως έχει σχέση η σεξουαλική μου ταυτότητα. Πάντα μου άρεσε να σχεδιάζω γυναίκες ηρωίδες. Τις θεωρώ πιο «εύπλαστες» στο σχέδιο. Μου αρέσουν οι υπερβολές κι οι καμπύλες πράγματα που είναι επικίνδυνα όταν σχεδιάζεις άντρες. Έτσι μου βγαίνουν σχεδόν αβίαστα. Τώρα τελευταία έχω αρχίσει να κάνω και άντρες.

4.Τι κάνεις τον ελεύθερο χρόνο σου;
Σχεδιάζω μιας και το επάγγελμά μου τυχαίνει να είναι και το χόμπι μου. Μου αρέσει να πηγαίνω σχεδόν κάθε εβδομάδα στο κέντρο της Αθήνας και να βγάζω φωτογραφίες τα παλιά νεοκλασικά κτήρια. Επίσης μου αρέσει να βγαίνω με τους φίλους και τον σύντροφό μου, να πηγαίνουμε για φαγητό και ταξιδάκια σε διάφορα μέρη.

5. Ποιους γκέι καλλιτέχνες θαυμάζεις και γιατί;
Επισκέφτηκα πριν λίγους μήνες εδώ στην Αθήνα την έκθεση του Γιάννη Τσαρούχη και οπωσδήποτε ένιωσα θαυμασμό για το έργο που άφησε και τη στάση ζωής που είχε. Θα μπορούσα να πως πάρα πολλούς ηθοποιούς ή τραγουδιστές αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να αναφέρω τα ονόματά τους μιας και οι ίδιοι προφανώς δεν το επιθυμούν πιστεύοντας πως αυτό θα τους βλάψει. Για φαντάσου όμως τι ωραία που θα ήταν αν ο «τάδε» ηθοποιός-τραγουδιστής-πολιτικός έλεγε «κυρίες και κύριοι είμαι ομοφυλόφιλος θα με κρίνεται για το έργο μου ή για το τι κάνω στο κρεβάτι μου;». Είναι τραγικό πως πολλοί από αυτούς δεν ζουν την ζωή τους πνίγοντας τις επιθυμίες τους και την ίδια τους τη σεξουαλικότητα προκειμένου να μην ξεβολευτούν.

6. Πιστεύεις πως θα έβλαπτε την δουλία σου αν κάποιος/οι από τους συνεργάτες-πελάτες σου μάθαιναν για τις σεξουαλικές σου προτιμήσεις;
Από τη στιγμή που είμαι εντάξει στην ποιότητα της εργασίας μου και στον χρόνο παράδοσης της θέλω να πιστεύω πως όχι. Το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει σε όλα τα επαγγέλματα.

7. Πιστεύεις ότι το ταλέντο σου οφείλεται εν μέρει στον σεξουαλικό σου προσανατολισμό;
Νομίζω πως ναι, δεν θέλω να πω πως όποιος δεν είναι ομοφυλόφιλος δεν έχει ταλέντο. Αλλά για μένα προσωπικά πιστεύω πως η αισθητική που έχω για τα πράγματα γενικότερα οφείλεται εν μέρει στο ότι είμαι ένας ομοφυλόφιλος άντρας. Και πως αν με κάποιο τρόπο γινόμουν στρεϊτ θα έχανα αυτό το χάρισμα που νομίζω πως έχω και σίγουρα δεν θέλω να συμβεί κάτι τέτοιο.

8. Αν κυβερνούσαν οι γκέι τον κόσμο πιστεύεις ότι σήμερα τα πράγματα θα ήταν καλύτερα;
Φυσικά και δεν το πιστεύω. Δεν υπάρχουν gays που είναι καθάρματα; Δεν έχει να κάνει με το αν κάποιος είναι στρεϊτ ή gay. Έχει να κάνει με το αν κάποιος είναι καλός άνθρωπος η όχι.

9. Ποια είναι η σχέση σου με τους γονείς σου; Γνωρίζουν για σένα;
Πιστεύω πως έχω την ιδανικότερη σχέση που πρέπει να έχει ένα παιδί με τους γονείς του. Φίλοι μέχρις ενός σημείου. Θεωρώ πως το έχουν καταλάβει για μένα μιας και στα 27 μου δεν έχουν δει καμία κοπέλα σαν σχέση παρά μόνο φίλες. Δεν θα μπορούσα να τους πω ψέματα και να τους κοροϊδεύω όπως δυστυχώς κάνουν πολλοί είτε επειδή τους φοβούνται είτε για χίλιους δύο λόγους. Άλλωστε είμαι σίγουρος πως είναι περήφανοι για μένα. Δυστυχώς την ζημιά την κάνουν οι τρίτοι, συγγενείς και φίλοι όπου βομβαρδίζουν τους γονείς με αδιάκριτες ερωτήσεις για τα παιδιά τους σε σημείο να τους φέρνουν σε δύσκολη θέση.

10. Συνήθως οι γκέι καλλιτέχνες έχουν άστατη ερωτική ζωή με πολλαπλούς ερωτικούς συντρόφους. Εσένα πια είναι η άποψη σου γι' αυτό; Προτιμάς τις σταθερές σχέσεις ή όχι; ή ίσως κάτι ενδιάμεσο;
Εγώ θα έλεγα οι gay γενικώς είθισται να έχουν μη σταθερούς συντρόφους. Οι λόγοι πολλοί και τους καταλαβαίνω. Αλλά εγώ θέλω να είμαι με ένα άτομο που να με ξέρει και να του λέω τα πάντα. Για μένα ο σύντροφός μου θέλω να είναι ο καλύτερός μου φίλος. Αυτός που όταν έχω ένα πρόβλημα θα τον πάρω τηλέφωνο και θα του το πω όπως το ίδιο επιθυμώ αντίστοιχα από την μεριά του.

12. Πόσο καιρό διαρκεί η σχέση αυτή;
Αρκετό! Παραπάνω από το συνηθισμένο ίσως. Δεν λέω ποτέ πόσο καιρό είμαστε μαζί γιατί έχω βαρεθεί να ακούω τα «άντε μπράβο», «αχ σας ζηλεύω» ή τα «και δεν βαρεθήκατε ο ένας τον άλλον;» όσοι μας ξέρουν προσωπικά ξέρουν πόσο. Άλλωστε δεν παίζει καθόλου ρόλο.

13. Σκοπεύεις να κάνεις οικογένεια;
Αν εννοείς παιδιά όχι. Ακόμη και στρεϊτ να ήμουν δύσκολα θα έπαιρνα απόφαση για οικογένεια. Όχι ότι δεν μου αρέσουν τα παιδιά, αντιθέτως τρελαίνομαι αλλά ας είναι ανίψια μου. Δεν έχω την δύναμη και το κουράγιο προς το παρόν τουλάχιστον. Στο μέλλον δεν ξέρω αν και δεν το νομίζω.

14. Κατά την άποψη σου οι γκέι και οι λεσβίες μπορούν να γίνουν εξίσου καλοί γονείς με τους ετεροφυλόφιλους;
Πιστεύω πως ναι, γιατί όχι. Αρκεί να είναι ειλικρινής και ξεκάθαροι με τα παιδιά τους για το τι συμβαίνει ώστε να είναι συνειδητοποιημένα άτομα όταν μεγαλώσουν.

15. Πως μπορεί κάποιος να γνωρίσει καλύτερα την δουλεία σου;
Μπορεί κάποιος να επισκεφτεί τη σελίδα μου www.elias-design.gr

16. Μια ευχή σου;
Να σταματήσει η μιζέρια στην Ελλάδα.

2 σχόλια:

mahler76 είπε...

τι γατούλα είναι αυτή!!!!

pisoglendis είπε...

i gata tou xatzoudi

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget