15/1/11

Φώτης Σπύρος «Δεν δίνω εξηγήσεις . Είμαι αυτό που είμαι και γουστάρω. »


Του Γιώργου Τσιτιρίδη


Ξεκινήσαμε παρέα με το φίλο μου τον Χάρη ( τον Instickt ντε) να περάσουμε μια μέρα εκτός Θεσσαλονίκης. Αφορμή η παράσταση μια «Τρελή Συγκατοίκηση» που παίζει και σκηνοθετεί ο φίλος μας ο Φώτης Σπύρος. Φτάσαμε στην χιονισμένη Λάρισα στο υπέροχο Μικρό Θέατρο και ανακαλύψαμε ένα έργο έναν άνθρωπο και μια πόλη που αξίζουν της προσοχής μας.
«Στην τρελή συγκατοίκηση ένας πατέρας ταξιδεύει ως την Νεα Υορκη για να πει στο γιο του ότι η μάνα του κλέφτηκε με τον θειο του!!!
Ο γιος με τη σειρά του πρέπει να του κρύψει …πολλά η να του φανερώσει ότι έχει σχέση με έναν άλλο άντρα.
Δυο άνθρωποι που δεν μπορούν να ομολογήσουν ο ένας στον άλλον τι συμβαίνει.. μια κωμωδία με πολλές ανατροπές.»


Σε βρίσκουμε εκτός Αθήνας. Πέρσι στην Θεσσαλονίκη φέτος στην Λάρισα σε μικρά θέατρα και μακριά από το κέντρο των πραγμάτων.
Το έχω κάνει για διάφορους λόγους όπως και άλλοι άνθρωποι. Βαρέθηκα να βλέπω χαμηλωμένα κεφάλια , ανθρώπους να παραμιλάνε να είναι δυστυχισμένοι. Στην Αθήνα είναι πολύ άσχημα τα πράγματα όπως φαντάζομαι και στην Θεσσαλονίκη. Στην Λάρισα είναι καλύτερα. Όλη αυτή η κρίση έμενα δεν μου πάει καθόλου , μ αρέσει το φως, μ αρέσει οι άνθρωποι να χαμογελάνε. Αποφάσισα να πάω σε μια πόλη που είναι πιο ανθρώπινα τα πράγματα. Στην Λάρισα οι άνθρωποι είναι πολύ πιο καλά. Πάνε για καφέ, γελάνε ,βγαίνουν ακόμα. Στην Αθήνα είναι πολύ άσχημα τα πράγματα με την κρίση και γ αυτό έφυγα με την πρώτη ευκαιρία.
Και οι ρόλοι που διαλέγεις είναι πάντα με πολύ ανθρώπινο πρόσωπο.
Θέλω να μ αγαπάνε αυτή είναι και η ανασφάλεια μου από μικρός. Έγινα ηθοποιός για να με αγαπάνε. Όλοι οι ρόλοι που έχω κάνει είναι ένα παιδάκι που ο άλλος το αγαπάει. . Δεν είναι βέβαια ο Φώτης μόνο έτσι είναι και σκληρό παιδί . Η δουλειά μου είναι ένα ενυδρείο στο οποίο κολυμπάνε καρχαρίες. Αν δεν με αναγνώριζαν ως ιδίου είδους θα με είχανε φάει οι υπόλοιποι. Έχω μια αίσθηση ότι και εγώ είμαι λίγο σκληρός άνθρωπος αλλά προσπαθώ να μην το βγάζω στην καθημερινότητα μου.

Και δεν σε πιάνει η ανασφάλεια ότι απέχεις και δεν είσαι στο κέντρο τον πραγμάτων εδώ στην Λάρισα μακριά από την μεγάλη πόλη.
Σίγουρα το σκέφτηκα . Αλλά το τηλέφωνο μου χτυπάει κάθε μέρα για δουλειές. Επίσης έχω απορρίψει πολλές τηλεοπτικές δουλειές και έχω και προτάσεις για μετά το Φεβρουάριο για πάρα πολλά πράγματα.
Πιο είναι το κριτήριο για να επιλέξεις ένα ρόλο.
Το κριτήριο μου είναι ένα και μοναδικό. Οι καλοί συνεργάτες. Να περνάω καλά. Γενικά στην ζωή μου θέλω να περνάω πολύ καλά. Ούτε τα λεφτά είναι το κριτήριο ούτε η δήθεν κουλτούρα. Χέστικα γ αυτά . Μ αρέσει να περνάω καλά και να είμαι ευτυχισμένος. Θέλω να γίνομαι καλύτερος με την δουλειά μου. Αν δεν μπορώ να το εξασφαλίσω αυτό απλά δεν την κάνω.
Η παράσταση που ανεβάζεις κρύβει μια ιστορία. Την αφιερώνεις στον Σωτήρη Μουστάκα.
Ήμουν τυχερός στην ζωή μου που γνώρισα το Σωτήρη Μουστάκα. Ήταν μεγάλη η χαρά μου όταν μου πρότεινε να παίξουμε μαζί σ αυτό το έργο. Δύστυχος δεν έγινε λόγο της υγείας του αλλά είναι ευτυχία και μόνο το γεγονός. Ένας λόγος λοιπόν που το κάνω το έργο αυτό είναι επειδή το θεωρώ καρμικό γιατί μου το πρότεινε ο Σωτήρης. Ελπίζω αν το έβλεπε να του άρεσε. Εγώ στην παράσταση με το Μουστάκα θα έκανα τον Γκαρσόν και ο Σωτήρης τον πατέρα.. Τώρα κάνω εγώ τον πατέρα. Η αλήθεια είναι ότι ο ρόλος του Γκαρσόν είναι ο πιο αβανταδόρικος αυτός που κλέβει την παράσταση. Όμως δεν μ αρέσει να κάνω πια αβανταδόρικους ρόλους, θέλω να παλεύω λίγο διαφορετικά τα πράγματα.
Στην παράσταση παίζεις έναν πατέρα που είναι στην διαδικασία να αποδεχτεί ότι ο γιός του έχει σχέση με έναν άντρα. Τι είναι αυτό που κάνει τους γονείς να δυσκολεύονται να αποδεχτούν ότι το παιδί τους είναι ομοφυλόφιλο.

Βασικά η παιδεία. Είναι καθαρά θέμα παιδείας. Η αγάπη βέβαια υπερτερεί και καλύπτει τα πάντα κάποιες φορές ακόμα και όταν δεν υπάρχει καλλιέργεια και παιδεία. Π.χ
Μπορεί ένας άνθρωπος του μεροκάματου που δεν είχε ακούσει ποτέ για την ομοφυλοφιλία όταν του το πεις να σοκαριστεί να σε περάσει ενδεχόμενος και για τραβεστί στην αρχή αλλά μετά .. θα σε δεχτεί όπως είσαι αν πραγματικά σε αγαπάει. Όλοι καταλαβαίνουν .. αν τα μάτια σου γράφουν αλήθεια. Οι γονείς μας έχουν μεγαλώσει το ‘50 και το 60 σε μια άλλη κοινωνία με άλλες απόψεις ζωής. Είναι δύσκολο να καταλάβουν και δεν πρέπει να περιμένουμε να το κάνουν. Πρέπει και εμείς να καταλάβουμε αυτούς.



Ένα έργο με τόσο τολμηρό θέμα πως το αντιμετωπίζει το κοινό της Λάρισας? Ποιες οι αντιδράσεις?
Είναι ιδωμένο με πολύ αλήθεια ειλικρίνεια και χιούμορ και γι αυτό δεν ενοχλεί κανέναν. Δεν στέκονται στο ότι το έργο έχει να κάνει με ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι.

Πως βίωσες την σεξουαλικότητα σου εσύ στην εφηβεία. Ήταν δύσκολα
Έκανα σεξ στα 7. Ήμουν πανσεξουαλικός , υπερσεξουαλικός πολύσεξουαλικός. Έκανα όλα τα παιχνίδια της εφηβείας. Ήμουν πολύ σεξουαλικό παιδί και συνεχίζω να είμαι και τώρα. Ότι ήθελα το έκανα.

Θα βοηθούσε αν ένας επώνυμος ή ένα επώνυμο ζευγάρι έλεγε δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλοι. Θα περνούσε ένα θετικό μήνυμα θα βοηθούσε πιστεύεις?
Δεν πιστεύω ότι υπάρχει πια τέτοιο θέμα. Τα πράγματα σε σχέση με το 1980 έχουν πάει τελείως άλλου. Δηλαδή σε κάθε οικογένεια υπάρχει ένας ομοφυλόφιλος , είναι ένα θέμα που πια δεν μπορεί να σοκάρει και πολύ καλά κάνει και ούτε μπορεί να ομαδοποιηθεί ,ευτυχώς και ούτε χρειάζεται να γίνει αυτό πια. Μπορεί να ζήσει ο καθένας με την διαφορετικότητα του και να απολαμβάνει όλες τις χαρές της.
Τότε γιατί δεν δηλώνει ο κόσμος την σεξουαλική του προτίμηση και φοβάται?
Εμένα μου φαίνεται λίγο χαζό και αστείο το να το δηλώσεις.. Γιατί να το δηλώσεις? Αν είμαι – είμαι τέλος. Και όποιος θέλει καταλαβαίνει . Ούτε κάποιος ζητεί εξήγηση ούτε πρέπει να δίνεις εξηγήσεις γ αυτό που είσαι. Είμαι αυτό που είμαι και γουστάρω.
Δεν πιστεύεις δηλαδή ότι η κοινωνία δυσκολεύεται να αποδεχτεί τους γκέι.
Δεν ενδιαφέρει αυτό το θέμα κανέναν πλέον . Είναι τόσο μέσα μας και τόσο δίπλα μας.
Είναι όπως στην παράσταση το γκέι ζευγάρι είναι δίπλα μας. Είμαι χαρούμενος που ασχολήθηκα με το έργο αυτό γιατί είχα πολλά να πω πάνω σ αυτό το θέμα.

Εσένα δεν σε έχουμε δει ποτέ σε κάποιο Gay Pride στην Ελλάδα
Όχι ποτέ. Δεν μ αρέσει ομαδοποίηση και η γκετοποίηση θεωρώ ότι το να μπεις σε μια ομάδα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους και γενικά το Pride στην Ελλάδα αν μου επιτρέπεις το βρίσκω λίγο κακό μιμητισμό . Ζούσα στο Άμστερνταμ έχω πάει Ν Υόρκη εχω δει κει Pride τα οποία είναι μια γιορτή για να διασκεδάσεις. Στην Ελλάδα δεν έχει την χαρά που έχει στο εξωτερικό, κρύβει κάποια αποθυμένα και εγώ δεν έχω αποθυμένα. Και συγνώμη αν στεναχωρώ κάποιους. Είναι λίγο θλιβερό.
Μάλλον δεν σου αρέσουν και πολύ οι ταμπέλες..
Δεν έχω που να κρεμάσω την ταμπέλα μου. Δηλαδή και στο σημείο που έχω να την κρεμάσω..προτιμώ να το χρησιμοποιώ για άλλους λόγους (γέλια)..
Ποιος πιστεύεις ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της γκει κοινότητας σήμερα και τι πρέπει να αλλάξει ?
Πρέπει να χαλαρώσουνε όλοι πάνω στο θέμα αυτό και να το δούμε πιο γενικά και σφαιρικά. Να παψει να είναι και στρουθοκαμηλισμός και γκετοποίηση.

Η μεγαλύτερη θυσία σου για έναν έρωτα?
Να μείνω πιστός για πάντα.

Είσαι απόφοιτος του θεάτρου Τέχνης
Μπήκα με υποτροφία μικρός 17 ετών τελείωσα 21 αριστούχος σε μια καλή χρονιά. Μετά στο θέατρο Αμόρε μετά στον Παπαϊωάννου στην πρώτη Μήδεια… μετά στην Ρούλα Πατεράκη. Έχω κάνει το αγροτικό μου σε όλους τους θιάσους και ήρθε η ώρα να επηρεάσω μερικά πράγματα ,να τα πάρω στα χέρια μου και από ότι φαίνεται μου βγαίνει σε καλό. Ο κόσμος στην παράσταση διασκεδάζει πολύ είναι ένα πολύ τρελό πράγμα και αν θέλεις έπεισα και εγώ τον εαυτό μου ότι μπορώ.

Γνωστός έγινες από τους Δυο Ξένους τι έχεις να θυμάσαι από εκείνη την περίοδο
Ότι ήμουν 67 κιλά.(γέλια)
Έχω να θυμάμαι πολλά γιατί είναι η πρώτη μου δουλειά. Ήταν το πρώτο μου σίριαλ. Εγώ πάντα έλεγα ότι έγινα ηθοποιός για να κάνω τηλεόραση μ αρέσει και την αγαπάω. Είχε πλάκα ήμουν μόλις 21 ετών και είχα τελειώσει την σχολή..
Πιστεύεις ότι ο Σεργιανόπουλος πλήρωσε με την ζωή του την υποκρισία της showbiz και της κοινωνίας που μας θέλεις να προσποιούμαστε κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά θέλουμε να είμαστε?
Κοίτα ο Νίκος είχε πολλά θέματα. Μπορούμε να μιλάμε για ώρες για όλο αυτό το θλιβερό γεγονός για έναν υπέροχο άνθρωπο – γιατί ήταν πραγματικά υπέροχος άνθρωπος ο Νίκος. Σίγουρα πιστεύω ότι δεν έχει βρεθεί η αιτία των πραγμάτων του γεγονότος. Έχουν καλυφθεί άλλα , άλλα δεν ειπώθηκαν ποτέ. Ελπίζω κάποτε να βγει η αλήθεια όχι για να την μάθουμε και να ικανοποιήσουμε την περιέργεια μας αλλά για να ησυχάσει η ψυχούλα του οπού και να είναι . Τον αγαπούσα πάρα πολύ.
Κάποια στιγμή στην ζωή σου μπήκε η Μαρία η Άσχημη. Πόσο σημαντική είναι η εμφάνιση η εικόνα , το να είσαι ωραίος.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό δύστυχος. Είναι ένα διαβατήριο που ανοίγει πολλές πόρτες. Δεν το είχα ποτέ. Στην αρχή πίστευα ότι το είχα. Ως τα 24 πίστευα ότι είμαι ο Παπακαλιάτης μετά κατάλαβα ότι δεν είμαι . Δεν έχω κάνει εξώφυλλα δεν είμαι το καυλάκι που θα πουλήσει στα εξώφυλλα το παιδί που όλοι θέλουν να φωτογραφίσουν μακάρι να ήμουν, θα το ήθελα, μ αρέσει να γοητεύω και να αρέσω αλλά νομίζω ότι το δυνατό μου σημείο είναι άλλου. Βέβαια αυτό ούτε με στεναχωρεί ούτε με ρίχνει . Εχω τον τρόπο μου.
Θέατρο σινεμά η τηλεόραση.
Είναι διαφορετικά πράγματα. Το θέατρο είναι η δουλειά του ηθοποιού , η τηλεόραση η παιδική χαρά και το σινεμά το απωθημένο του.
Είσαι πολύ νέος ηθοποιός 35 ετών. Που βλέπεις να πηγαίνουν τα πράγματα καλλιτεχνικά στην Ελλάδα και γενικά αν θέλεις.
Είμαι αισιόδοξος φύση και θέση. Ακόμα και όταν γκρεμίζεται ο κόσμος γύρω μου,γελάω πάντα… γιατί κάνει τους άλλους να ανησυχούν. Είμαι αισιόδοξος για τα πράγματα. Δεν θα με ακούσεις να γκρινιάζω και να παραπονιέμαι.
Καλλιτεχνικά είμαστε μπροστά στην Ελλάδα παρά τα δύσκολα που συμβαίνουν. Βλέπω ότι κάνουμε πολλά πράγματα.
Πως βλέπεις την επικοινωνία των ανθρώπων στις μέρες μας
Εγώ επικοινωνώ μια χαρά και οι άλλοι με μένα. Νομίζω ότι είναι και λίγο θέμα δικό μας δεν μπορώ να πω για τους άλλους εγώ επικοινωνώ μια χαρά με τους ανθρώπους και ερωτικά και φιλικά.

Πες μου για τα μελλοντικά σχέδια σου
Να με αγαπάνε να τους αγαπώ .να γίνομαι καλύτερος.

Οι παραστάσεις του έργου «Τρελή Συγκατοίκηση» θα συνεχιστούν για όλο το Δεκέμβριο και Ιανουάριο στο Μικρό Θέατρο της Λάρισας και τον Φεβρουάριο στην Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget