20/2/11

Δημήτρης Καρπέτης Photo Exhibition - Bodily Functions





Γνωστούς σε πολλούς από εμάς από το Δωμάτιο με θέα το καφέ- μπάρ του Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ο Δημήτρης Καρπέτης παρουσιάζει την δουλειά του ως φωτογράφος μέσα από την έκθεση Bodily Functions. Ασχολείται με το θέατρο πειραματίζεται με το video art και έχει κάτι να μας πει για μια φωτογραφία του που σκανδάλισε τον συντηρητικό κομμάτι των κατηχητικών και του σκοταδισμού της Θεσσαλονίκης
Του Γιώργου Τσιτιρίδη
Πες μας για την έκθεση σου
Ο τίτλος της είναι Bodily Functions σε ελεύθερη μετάφραση «εκφάνσεις του σώματος» και αυτό φαίνετε από τις φωτογραφίες μου. Κάποιες στάσεις είναι παραδομένες μπροστά – οι στάσεις του Χρηστού – κάποιες είναι παραδομένες πίσω με κλειστά πόδια με πλάτη κτλ. Αποτελείται από 12 έργα με ένα αντρικό μοντέλο και περισσότερα γυναικεία και αυτό γιατί θεωρώ ότι επειδή οι άντρες είναι πιο σπάνιοι οι γυναίκες περισσότερες χρησιμοποίησα έναν άντρα πολύ όμορφο αισθητικά που αποπνέει μια αθωότητα με την παρουσία του.
Έχεις στήσει τον άντρα μοντέλο σε μια στάση σαν να είναι εσταυρωμένος και ένας από αυτούς θυμίζει και τον Εσταυρωμένο του Νταλί.
Είναι αυτή η στάση του Χρηστού που είναι πολύ χαρακτηρισμένη αλλά θεωρώ ότι αυτός που είναι σ αυτή την στάση παραδίδεται εκείνη την στιγμή, είναι τόσο χαλαρός και ανοίγει πολύ το μέσα του. Αυτή ήταν η δική μου η σκέψη γ αυτήν την στάση.
Η αρχική σκέψη δηλαδή δεν ήταν ο εσταυρωμένος.
Όχι δεν ήταν ο τίτλος όμως που του έδωσα μετά ,αφού την είδα και αποφάσισα να την τυπώσω για να κάνω την έκθεση ήταν «Ήσουν παιδί σαν το Χρηστό» από το τραγούδι του Χατζιδάκι.
Με τον τίτλο αυτό και το έργο είχες μια ατυχής συγκυρία απ ότι μάθαμε.
Σαν φωτογράφος έχω φωτογραφίες σε διάφορες σελίδες στο ίντερνετ όπου είμαι και μέλος . Μια από αυτές είναι η Λέσχη φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Τα μέλη του γκρουπ αυτού μου στείλανε ένα μήνυμα και με παρακαλούσαν να αλλάξω τον τίτλο αυτής της φωτογραφίας γιατί δέχθηκαν επίθεση από μια ομάδα θρησκόληπτων τους οποίους ενόχλησε ο τίτλος γιατί με λίγα λόγια εγώ πρόσβαλα το Χρηστό, τα θεια και την θρησκεία κάτι που δεν είχα καν σκεφτεί και εξεπλάγην πραγματικά. Στο 2010 να δεχτώ μια τέτοια επίθεση γιατί δέχθηκα και προσωπικά μηνύματα με απειλές και διάφορα τέτοια. Εγώ απάντησα ότι δεν αλλάζω τον τίτλος της φωτογραφία μου και εσείς κάνετε ότι θέλετε και εγώ θα συνεχίσω να υπάρχω σε άλλες σελίδες και άλλες ομάδες ποιο ανοιχτές που δεν κάνουν κριτική στους τίτλους μου αλλά στην ουσία της δουλειάς μου.
Και σε διέγραψαν ?
Ναι έγινε διαγραφή δεν μπορώ να συμμετέχω , δεν μπορώ να δω να μπω στην σελίδα και να ξαναβάλω φωτογραφίες.
Τι πιστεύεις ότι τους ενόχλησε?
Ότι ο τίτλος συνόδευε μια φωτογραφία ερωτική ? μια φωτογραφία με γκέι αισθητική?
Ότι τους ενόχλησε η αισθητική αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Αλλά αυτό είναι δική τους μετάφραση της τέχνης μου. Αυτή μπορεί να το αντιλήφτηκαν έτσι. Ο καθένας αντιλαμβάνεται τα πράγματα όπως θέλει και έχει μια δική του αισθητική. Δεν μπορώ να τους αλλάξω τα όρια και τον τρόπο που ερμηνεύουν τα πράγματα. Αυτό ούτε με ενοχλεί ούτε με αφορά.
Νεκρή φύση και ανθρώπινο σώμα. Τι έχει περισσότερο ενδιαφέρον
Το ανθρώπινο σώμα γιατί όπως γράφω και σε ένα σχόλιο μου
Το ανθρώπινο σώμα είναι ένας όμορφος ναός. Που πρέπει να το σεβόμαστε να τον διατηρούμε φρέσκο και καθαρό. Πιστεύω ότι τα σώματα στην έκθεση μου έχουν αυτήν την ομορφιά που ταξιδεύει το νου σε βαθύτερα πράγματα.
Η ματιά ενός γκέι καλλιτέχνη στην αποτύπωση του σώματος διαφέρει από μια άλλη?
Η ματιά ενός καλλιτέχνη έχει να κάνει με την αισθητική του.
Είτε είναι γκει και είτε στρέητ. Μάλλον είναι καθαρά θέμα αισθητικής.
Τι σ ενοχλεί στην τέχνη στην πόλη της Θεσσαλονίκης
Γίνονται κάποια πράγματα αλλά υπάρχουν οι κάστες χρόνια τώρα στην πόλη μας και αυτά τα λίγα που γίνονται από καλλιτέχνες στη μουσικής, ζωγραφικής, τα προχωρούν μόνοι τους και τα υποστιρίζουν γιατί οι κάστες δεν τους δίνουν την ευκαιρία να δείξουν την δουλειά του.
Τι θα μπορούσε να γίνει γ αυτό
Ελπίζω με το κύριο Μπουταρη να αλλάξουν τα πράγματα και να δωθούν ευκαιρίες. Σε αυτό το τεράστιο Δημαρχείο ας υπάρχει ένας χώρος όπου δωρεάν οι καλλιτέχνες να μπορούν να δείχνουν την δουλεία τους μιας και το δημαρχείο ανήκει στο λαό και ο κόσμος πηγαίνει εκεί . Κατά τα αλλά οι καλλιτέχνες πάντα θα βρίσκουν τρόπου να οργανώνονται σε χώρους όπως σε καφέ αποθήκες και θα προσπαθούν να δείξουν την δουλειά τους.


Η δυσκολία λοιπόν γεννά την εφευρετικότητα και οι καλλιτέχνες προσπαθούν να βρουν ιδέες να προωθήσουν τη δουλειά τους?
Ναι σύγουρα σιμβαίνει αυτό και ειμαι πολύ υπέρ της εκθέσεων σε καφέ και μπαρ γιατί είναι μια δωρεάν κατάσταση χωρίς να δώσεις ενοίκιο όπως στις γκαλερί που παίρνουν το 70 % το 60% από τα κέρδη και απομυζούν τον καλλιτέχνη, το θεωρώ αυτό απαράδεκτο. Το ίδιο γίνετε και με τούς εκδοτικούς οίκους ο συγγραφέας παίρνει το 10 % και αν το πάρει και αυτό .
Πως βλέπεις την γκέι ζωή στην Θεσσαλονίκη
Έχω περάσει από γκέι μαγαζιά και έχω δουλέψει σαν μπάρμαν σε μερικά από αυτά.
Γενικά η πόλη είναι πολύ συντηρητική έως και αδιάφορη στο θέμα των γκέι γ αυτό και δεν υπήρχαν ποτέ και αξιόλογοι χώροι για τους γκέι. Τώρα τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να αλλάζει αυτό και να πηγαίνουν λίγο μπροστά τα πράγματα να γίνονται περισσότερα μαγαζιά και χώροι για να εκφραστείς ερωτικά.
Τι ετοιμάζεις στο μέλλον.
Έχω μια πρόταση από μια φίλη που κάνει κατασκευές και καλούμε να το καλύψω φωτογραφικά εγώ αυτό το κομμάτι.
Επίσης με το θέατρο ασχολούμαι και κάνω τα βίντεο τις φωτογραφίες το τ πρόγραμμα παραστάσεων του Δ.. Τσεκουρα και έχω εστιάσει εκεί να καλύψω το φωτογραφικό κομμάτι της παράστασης που Δημήτρη που είναι στα σκαριά .

Η πόλη έχει όμορφες εικόνες? Έχει άσχημες?
Ένας φωτογράφος πάντα προσπαθεί να βρει όμορφες εικόνες και όταν δεν υπάρχουν προσπαθεί να της κάνει. Πάντα βρίσκω μέσα από αυτό που βλέπω κάτι όμορφο να βγάλω..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget