22/6/11

28 μέρες μετά


Βιωματικό κείμενο πάνω σε ένα πραγματικό γεγονός.
Του Ανώνυμου

Ημέρα 0
Δεν έχει σημασία το πού βρίσκομαι, το πώς και το γιατί. Κάνω σέξ με έναν καυλιάρη τύπο, όταν ξαφνικά αντιλαμβάνομαι ότι έχει σπάσει το προφυλακτικό. Έχει φύγει όλοκληρωτικά και ο πούτσος μου γυμνός μπαινοβγαίνει στον κώλο του. Έχει περάσει ένα λεπτό; Δύο; Πέντε; Δε μπορώ με σιγουριά να ξέρω.
- Έσπασε το προφυλακτικό, του είπα.
- Μες το παιχνίδι είναι όλα, απάντησε αυτός.
- Έκανα εξετάσεις πριν από 3 μήνες και ήμουν εντάξει.
- Το ίδιο υποθέτω και για μένα, συνεχίζει.
Του είπα ότι ήταν ο παθητικός, λογικά θα πρέπει να έχει την ίδια, ίσως και μεγαλύτερη αγωνία με εμένα.
- Θέλεις να κάνω κάτι για σένα; τον ρώτησα. Θα θελες να πάμε αύριο το πρωί για εξετάσεις, όπου θέλεις εσύ;
Ήταν αρνητικός και αδιάφορος ως προς το συμβάν. Με χαιρέτισε και απλά έφυγε χωρίς να θέλει να δώσει συνέχεια στο θέμα.
Το πρώτο τηλεφώνημα την ίδια κιόλας στιγμή είναι στον Παναγιώτη από το Κέντρο Ζωής. Ήθελα να το συζητήσω με κάποιον. Ο Παναγιώτης μου είπε ότι κανείς δε μπορεί να με διαβεβαιώσει αν κινδυνεύω, πόσο πολύ και τι πρέπει να κάνω. Εγώ θα πρέπει να πάρω τις αποφάσεις για τον εαυτό μου. Μάλιστα μου πρότεινε να πάρω το πρωί σε κάποια ΜΕΛ (Μονάδα Ειδικών λοιμώξεων) τηλέφωνο.
Δεύτερες σκέψεις
Έλα μωρέ το έχω ξαναπάθει άλλη μια φορά παλιά και δεν έγινε τίποτα.
Πόση ώρα να πέρασε μέχρι που το κατάλαβα;
Σε 5 λεπτά δεν παθαίνεις τίποτα
Μα είναι δυνατόν να μην το κατάλαβα; Τόσο απρόσεκτος;
Ο ενεργητικός είμαι. Τι πιθανότητες δηλαδή να έχω;
Μήπως είμαι υπερβολικός; Και αν δεν είμαι;
Πρέπει να είμαι ψύχραιμος πάνω από όλα και να το σκεφτώ … μέχρι αύριο.

Μέρα πρώτη
Πρώτο τηλεφώνημα
Μιλάω με τα γραφεία του ΚΕΕΛΠΝΟ και τους λέω χωρίς ενδοιασμούς την κατάσταση. Μου δίνουν το τηλέφωνο της ΜΕΛ (Μονάδα Ειδικών Λοιμώξεων).
Μιλάω αρχικά με το γιατρό στο τηλέφωνο και μου λέει ότι μπορώ να πάω από εκεί να το συζητήσουμε από κοντά.
Νοσοκομείο
Η μέρα είναι ηλιόλουστη. Κόβω βόλτες έξω από το νοσοκομείο. Είχα βρεθεί και παλιότερα εδώ.. για άλλους λόγους. Πού πάω; Τι κάνω; Να μπω τελικά; Κόσμος μπαινοβγαίνει, πηγαινοέρχεται. Άραγε τι σκέπτονται; Πως είναι η καθημερινότητά τους; Ποια τα προβλήματα τους; Πότε κάνανε τελευταία φορά σεξ; Πόσο ασφαλές ήταν; Σε μονογαμικές σχέσεις η όχι;
Μήπως είμαι υπερβολικός?
Μπαίνω στο νοσοκομείο. Τελικά οι ΜΕΛ είναι τόσο κρυμμένες και μπερδεμένες να τις βρεις σε όλα τα νοσοκομεία; Αλήθεια, αν στη δική μου θέση ήταν ένα φοβισμένος νέος, ένας κρυφός γκέι που θα έτρεμε να στιγματιστεί, ένας παντρεμένος που δεν ξέρει κάτι η γυναίκα του, με τι κουράγιο να μπει και να περάσει όλη τη διαδικασία αυτή;
ΜΕΛ
Ζητάω να δω κάποιον γιατρό, μιλάμε μόνοι μας σε ένα δωμάτιο. Είπα ακριβώς την ιστορία μου, χωρίς περιστροφές. Δεν ένιωσα ντροπή ή ενδοιασμό και ζήτησα να μου πουν τη γνώμη τους. Εξήγησα ότι το άτομο δεν ήθελε να έρθει μαζί μου να εξεταστούμε ή να δούμε ένα γιατρό. Μου είπαν ότι το γεγονός ότι δεν ξέρουμε αν είναι οροθετικός, δεν σημαίνει ότι δεν είναι, αλλά ούτε ότι είναι. Ο ενεργητικός σίγουρα κινδυνεύει λιγότερο, αλλά υπάρχουν πάντα οι πιθανότητες. Τελικώς μου είπαν ότι αν θέλω να κάνουμε καταγραφή του συμβάντος και να πάρω την αγωγή η οποία ονομάζεται Προφύλαξη μετά την Έκθεση (ΠΜΕ), αυτοί είναι υποχρεωμένοι να μου τη δώσουν, εγώ όμως θα το αποφασίσω αυτό. Αυτή είναι μια θεραπευτική αγωγή που περιλαμβάνει ένα συνδυασμό δύο ή τριών φαρμάκων κατά του HIV. Αυτά μπορεί να είναι σωτήρια, σε περίπτωση που ο παρτενέρ τελικά ήταν και οροθετικός και με υψηλό ιικό φορτίο και μπορεί να μου μετέδωσε τον ιό. Δεν είναι βέβαια μια απλή θεραπεία, αλλά είναι αρκετά βαριά και με ενδεχόμενες παρενέργειες. Μετά το τέλος της θεραπείας κάνω εξετάσεις για hiv και ΣΜΝ, για να σιγουρευτώ ότι είμαι αρνητικός σε όλα αυτά. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είναι το aids μόνο που μεταδίδεται με το σέξ. Τι έπρεπε να κάνω; Η απόφαση ήταν δική μου. Μπορούσα να κάνω τη δήλωση ατυχήματος, να τα πάρω και να ξεκινήσω την αγωγή αμέσως. Αυτό και έκανα. Κατά την παραμονή μου στο νοσοκομείο, μπήκε μέσα ένα άτομο που δουλεύει στο νοσοκομείο... γνωστός για το μεγάλο του στόμα και τη μακριά του γλώσσα. Δεν θα γλίτωσα υποθέτω ούτε και εγώ. Με ρώτησε ο κολλητός μου αργότερα αν με ενοχλεί το γεγονός. Του είπα ότι ούτε που με νοιάζει και ούτε με ενοχλεί να πει κάποιος για μένα, ότι μπορεί να είμαι οροθετικός. Γιατί να με νοιάζει δηλαδή και γιατί θα πρέπει να έχει τόση μεγάλη σημασία για μένα;
Στο σπίτι
Ακόμα δεν ήμουν σίγουρος για το αν πήρα την σωστή απόφαση τελικά. Έπρεπε να μπω στην διαδικασία της αγωγής;
Ο Α. ήταν κάθετος. “Κάν' το για να μην το μετανιώσεις ενδεχομένως μετά.” Ο Γ. δεν ήξερε να μου πει. Ο Χ. μάλλον “όχι” ήθελε να μου πει, αλλά δεν ήξερε πώς. Ο Τ. μου είπε “Παρ' τα τώρα.”
Έκλεισα για μια στιγμή τηλέφωνα, κατέβασα ασφάλειες…
…………………………………………………………………………………………………..
Θα το κάνω.
Ένα ποτήρι νερό, τρία χάπια.
Αυτό για τις επόμενες 28 μέρες.
Η διαδικασία δεν ήταν πάντα εύκολη. Έπρεπε να παίρνω τα φάρμακα δυο φορές τη μέρα, πάντα την ίδια ώρα. Τις πρώτες μέρες μου φέρανε πολλή ναυτία, τάση για εμετό, προβλήματα με το στομάχι. Δεν είναι κάτι δηλαδή που κανείς μπορεί να κάνει εύκολα και ανώδυνα συνέχεια. Σε καμιά περίπτωση δεν αντικαθιστά το ασφαλές σεξ, είναι χρήσιμο να ξέρουμε όμως ότι υπάρχει ως επιλογή. Οι γιατροί ήταν κάθε φορά που τους χρειάστηκα, ακόμα και για να ρωτήσω κάτι, άμεσοι και αποτελεσματικοί και τους ευχαριστώ πολύ. Ευχαριστώ και όλους όσους το μοιραστηκά μαζί τους, με ακούσανε και το συζητήσαμε.
Αν ποτέ βρεθείτε σε κάποια παρόμοια περίπτωση, μη διστάσετε να συμβουλευτείτε ένα γιατρό.
Νιώθω μετά από τόσο καιρό ότι έκανα το σωστό.
Πήρα μια απόφαση που ήταν δική μου και την ακολούθησα. Ήταν η επιλογή μου και νιώθω καλά γι' αυτήν.
Μάλλον η αντίθετη επιλογή θα με έκανε να νιώσω περισσότερο άσχημα.

5 σχόλια:

ασωτος γιος είπε...

ευτυχως που εχει βγει κι αυτο,,, ολα πηγαν καλα?

pisoglendis είπε...

ναι δεν είναι γνωστό σε πολλούς ότι υπάρχει αυτή η επιλογή στο
hiv.gr
είχα διαβάσει επίσης γ αυτό από εκεί το είχα μάθει πρώτη φορά.

Ο συγγραφέας του άρθρου ειναι και φίλος και ναι πήγαν όλα καλά .

Η θεραπεία είναι πολύ καλή και σωτήρια όταν ξέρεις ότι ο άλλος είναι οροθετικός και έχει γίνει το ατύχημα.
και πολύ αποτελεσματική απ οσο ξέρω και από άλλο φίλο που την έκανε μετά από επικίνδυνη επαφή με οροθετικό σύντροφο του
απο εκεί και πέρα οπως λεει και το site hiv.gr δεν αντικαθιστά τα μέτρα προφύλαξης και δεν είναι τόσο ευκολη ..
ευτυχώς όμως υπάρχει

Ανώνυμος είπε...

Χρειάστηκε να δώσεις στοιχεία ταυτότητας ή ασφαλιστικό βιβλιάριο; Πόσο κοστίζει η θεραπεία;

pisoglendis είπε...

Δεν ξερω αν δινεις στοιχεια αλλα.οι αγωγες ολες ειναι δωρεαν αν εχεις ασφαλεια...το νοσοκομειο στα δινει κ οχι το φαρμακειο...αρα ολο και καποια στοιχεια κρατανε.θα ρωτησω να μαθω

Ξενικός είπε...

τέλος καλό, όλα καλά, θα δεις...
Ξενικός

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget