16/5/14

Για ποια ανθρώπινα δικαιώματα μού μιλάς;

πηγη http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.society&id=33811

  • Photo: Alexandros Katsis / Fosphotos.com
    Photo: Alexandros Katsis / Fosphotos.com
Είχα σκεφτεί να σας γράψω ένα φανταστικό πείραμα, για να μπορέσετε πιο εύκολα να δείτε την εικόνα. Μετά, δεν μπόρεσα να φέρω πρόσωπο στη σκέψη μου, γιατί είναι κατειλημμένη από πραγματικές φυσιογνωμίες. Και το δικό μου, σε παλαιότερες εποχές. Ήθελα να «ντύσω» ένα γκέι θηλυπρεπές αγόρι με γυναικεία ρούχα και να σας κάνω μια διαδρομή στην καθημερινότητά του. Όταν πάει για τσιγάρα, στο μετρό, στο σούπερ μάρκετ, σε μια δημόσια υπηρεσία, σε ένα νοσοκομείο για μια εξέταση, σε μια τράπεζα, στον δρόμο…
Θα σας μπέρδευα γιατί αυτόματα θα σκεφτόσασταν ότι είναι φαντασία. Εγκαταλείπω την προσπάθεια και παραθέτω κάποια παραδείγματα, όχι φανταστικά. Θα ήμουν 24 περίπου, που προσπαθούσα να μαζέψω τα χρήματα για την επέμβαση επαναπροσδιορισμού του φύλου μου. Πήγα, λοιπόν, να καταθέσω κάποιο ποσό στην τράπεζα. Ο ταμίας ζήτησε ταυτότητα. Η εικόνα μου καθαρά γυναικεία, τα στοιχεία μου καθαρά αντρικά, από το μητρώο αρρένων, αφού αγόρι γεννήθηκα, ε; Αυτό δεν λέει η λογική; Το ποιου η λογική το λεει αυτό, θα το συναντήσουμε παρακάτω.
Δεν πίστευε ότι είμαι εγώ, φώναζε το όνομά μου δυνατά, το αντρικό φυσικά, αφού αυτό αναγνώριζε λόγω ταυτότητας, με αποτέλεσμα να με κοιτούν όλοι σαν ένα εξωγήινο πλάσμα. Ήρθε ο διευθυντής. Με πρόσβαλε έντονα, ότι έχω κλέψει την ταυτότητα κάποιου για να του πάρω τα χρήματα. Για κατάθεση πήγα, αλλά δεν έχει σημασία. Ήμουν έτοιμη και το πρότεινα, να γδυθώ μπροστά του για να διαπιστώσει ότι είμαι άντρας!
Φανταστείτε το οξύμωρο του πράγματος. Τον προκάλεσα να φωνάξει την αστυνομία. Το έπραξε. Πήρα όλα μου τα χρήματα και όσα συγνώμη και αν προσπάθησε να ζητήσει είχαν πέσει στον βρόντο. Είχα ξεφτιλιστεί πρώτα στον ίδιο μου τον εαυτό.
Σε όποια δραστηριότητα της καθημερινότητας βρεθεί ένα τρανς άτομο, θα υποστεί περίπου την ίδια αντιμετώπιση, χλευασμό, μισαλλοδοξία, απαξίωση, ρατσισμό. Μα παντού.
Έρχεται η Ευρωπαϊκή Ένωση λοιπόν και βάζει στο τραπέζι της κάθε χώρας την ταυτότητα φύλου.
Η Ύπατη Αρμοστής των Ηνωμένων Εθνών, λέει: «Ούτε οι εθνικοί νόμοι, ούτε τα έθιμα, ούτε τίποτε άλλο, μπορούν ναι αιτιολογήσουν την κακοποίηση, τις επιθέσεις, τους βασανισμούς ή τις δολοφονίες ομοφυλόφιλων, αμφισεξουαλικών και διεμφυλικών ατόμων, τα οποία υφίστανται ΓΙ' ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ...».
Έβαλα επίτηδες τα κεφαλαία, γνωρίζοντας πως δεν είναι σωστό στη γραφή, αλλά εκεί είναι όλη η ουσία. Η κοινωνία, ένα μεγάλο μέρος της, είμαι πεπεισμένη πως βλέπει στα πρόσωπα ελεύθερων ουσιαστικά ανθρώπων, τον καθρέφτη τους. Ένας άνθρωπος που είναι καλά με τον εαυτό του, τον σεξουαλικό του προσανατολισμό και την έκφραση του φύλου του (ταυτότητα φύλου) δεν ασχολείται. Αυτοί που ασχολούνται είναι αυτοί που -να το πω απλά- ζηλεύουν. Την ελευθερία. Και τη δική τους ντουλάπα φυσικά που είναι ερμητικά κλειστή, για προφανείς λόγους.
Είναι μακρύς ο δρόμος. Η Ελλάδα καταδικάστηκε για το σύμφωνο συμβίωσης γιατί δεν συμμορφώθηκε με την Ευρωπαϊκή Συνθήκη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΣΔΑ) που απαγορεύει τις διακρίσεις για λόγους σεξουαλικού προσανατολισμού. Και πλήρωσε. Δεν θα βάλω ζυγαριά στην ανθρωπιά. Αλλά η βάναυση καθημερινότητα των τρανς ανθρώπων είναι η πιο ενδεικτική έλλειψη ενδιαφέροντος από την πολιτεία. Και όταν χρειαστεί να ψηφίσει κάτι ανάλογο, δεν θα το κάνει. Θα προτιμήσει πάλι να πληρώσει παρά να νομοθετήσει; Θα σκεφτεί πολύ απλά, ίσως και κάποιοι από εσάς: "έλα, μωρέ. Πόσοι είναι; 100; 2.000; Θα πληρώσουμε το πρόστιμο αλλά δεν μπορούμε να τους δώσουμε αυτά που δικαιούνται, ως ανθρώπινο δικαίωμα, γιατί κάποιος γενειοφόρος θα βγει ως πολιτικός από τον άμβωνα να ουρλιάξει για εκφυλισμό της κοινωνίας".
Ξέρετε ποιο είναι όμως το ουσιαστικό θέμα; Είναι παντού. Είναι πολλοί. Στα σπίτια σας, στα γραφεία σας, στο διπλανό διαμέρισμα, στο παραδίπλα κάθισμα. Απλά δεν τους βλέπετε, γιατί κρύβονται. Δεν έχουν τη δύναμη από τα χέρια ενός κράτους να αφομοιώσει τα προβλήματά τους.
Εξάλλου το Ευρωπαικό δικαστήριο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, υποστήριξε ότι «η ταυτότητα φύλου είναι από τις πιο ευαίσθητες πτυχές της ιδιωτικής ζωής ενός ανθρώπου». Συνεπώς, η παραβίαση της ιδιωτικότητας ενός τρανς ανθρώπου, είναι ευθεία παραβίαση της ΕΣΔΑ και δεν είναι θεμιτή με κανένα τρόπο η αποκάλυψη και πόσω μάλλον ο εξευτελισμός της ταυτότητας φύλου ενός τρανς ανθρώπου.
Αν δεν κάνω λάθος, Ευρωεκλογές δεν έχουμε; Πού αναφέρονται τα ανθρώπινα -γενικώς- δικαιώματα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget